سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال در جام ملت‌های آسیا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد
سرخط خبرها

شب خوش جهانبخش، رفقا و صدالبته بابا معروف

  • کد خبر: ۹۹۹۷۷
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
شب خوش جهانبخش، رفقا و صدالبته بابا معروف
در یکشنبه شب درخشان ایرانی‌ها در اروپا، بیشتر لژیونر‌ها ستاره بودند.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ لژیونر‌های ورزش ایران هفته‌ای رؤیایی را پشت سر گذاشتند؛ از درخشش جهانبخش در فاینورد که با یک گل دیدنی همراه شد تا حضور سعید معروف در سوپرلیگ ترکیه که واکنش‌های زیادی در رسانه‌های این کشور داشت. امیر عابدزاده که دو هفته‌ای بود نمایش‌های دوراز انتظاری را به اجرا می‌گذاشت، این هفته موفق شد عنوان برترین بازیکن تیمش را بار دیگر به نام خودش بزند.

مهدی طارمی هم فرشته نجات پورتو شد و در جریان برتری ۱ بر ۰ تیمش، پاس گل فوق العاده‌ای را برای اوانیلسون ساخت. علیپور و کریم انصاری فرد، دیگر ستاره‌های ورزش ایران در این هفته بودند که اولی برای تیمش یک پنالتی گرفت و کاپیتان تیم ملی موفق شد در جریان پیروزی ۲ بر ۰ آاک در لیگ یونان، گل دوم تیمش را به ثمر برساند.

موشک جهانبخش در هلند

ملی پوش ایرانی فاینورد دوباره در لیگ هلند خودنمایی کرد و یک گل استثنایی زد. تیم فوتبال فاینورد در چارچوب دیدار‌های هفته بیست و سوم لیگ اردیویژه هلند، در استادیوم دِ کویپ به مصاف کامبور رده نُهمی رفت که علیرضا جهانبخش نیز برای ششمین مسابقه متوالی در ترکیب ابتدایی تیمش حضور داشت و در خط حمله بازی می‌کرد.

جهانبخش که در دو مسابقه از سه هفته گذشته لیگ اردیویژه هلند موفق به گل زنی مقابل نایمخن و اسپارتا روتردام شده بود، در بازی این هفته تیمش هم با یک شوت مهار نشدنی، توانایی هایش را مقابل هوادارانی که در ورزشگاه دِ کویپ بودند، به رخ کشید و یک شادی جالب توجه در برابر جایگاه آن‌ها انجام داد. کاپیتان تیم ملی در اظهار نظری جالب ساعتی بعد از پایان بازی گفت که آن قدر از گلش خوشش آمده که آن را بار‌ها تماشا کرده است. او حتی گفته که به نظرش این گل از گل قیچی برگردانی که پارسال در انگلیس به چلسی زد، قشنگ‌تر است.

امیر، دوباره عابدزاده شد

امیر عابدزاده بعد از دو نمایش ضعیف در ترکیب پونفرادینا، دوباره تبدیل به همان گلری شده است که می‌توان با خیال راحت دروازه را به او سپرد. عابدزاده در بازگشت از بازی‌های ملی به پونفرادینا، هیچ شباهتی به آن دروازه بانی نداشت که دراگان اسکوچیچ به استفاده از او به عنوان شماره یک تیمش فکر کرده بود. عابدزاده جلوی خیرونا سه گل دریافت کرد که روی گل سوم حریف، اعتماد به نفس زیاد، کار دست این دروازه بان داد. پونفرادینا هفته گذشته هم ۳ بر ۲ از سد رئال سوسیداد گذشت؛ اما امیر بعد از گلر حریف، ضعیف‌ترین بازیکن زمین شد.

عابدزاده در بازی مقابل خیخون هم دو گل دریافت کرد، اما نمایش او کاملا متفاوت نسبت به عملکرد این گلر در دو بازی قبلی تیمش شده بود. سایت معتبر sofascore به او نمره ۷.۸ داده و امیر بهترین بازیکن پونفرادینا در بازی دیشب بوده است. او هشت سیو داشت که هفت تای آن مربوط به داخل محوطه جریمه بود تا او نقش مهمی در برتری تیمش داشته باشد. پونفرادینا با سه امتیازی که از خیخون گرفت، ۴۷ امتیازی شد و امیدوار است شرایط طوری رقم بخورد که بتواند در پایان رقابت‌های این فصل لالیگا ۲ به لالیگا صعود کند.

بابا معروف ترکیه

بعد از چند بازی حضور در ترکیب فنرباغچه، در بازی این هفته شاهد رونمایی از سعید معروف واقعی بودیم؛ پاسوری که فراتر از پاس دادن، یک لیدر واقعی در زمین بود و در قامت یک ستاره، مثل سال‌های قبل هر کاری که دوست داشت، انجام داد؛ او جای خالی انداخت، اسپک زد، امتیاز سرویس گرفت، با دفاع تک نفره امتیاز کسب کرد و در انجام وظیفه اصلی خود یعنی پاس دادن هم کم اشتباه و هوشیار عمل کرد.

مدافعان روی تور تیم حریف بار‌ها با پاس‌های پیش بینی ناپذیر سعید کاملا از جریان بازی خارج شدند و اگر بخواهیم در چند کلمه توصیف کنیم، استادی سعید برای والیبالی‌های ترکیه اثبات شد. بعد از بازی و در میان اظهارنظر‌های توئیتر رسمی فنرباغچه، عبارت «معروف بابا» را خیلی شاهد بودیم.

«بابا» لقبی است که ترکیه ای‌ها به یک بزرگ یا استاد در کار خود اعطا می‌کنند. هواداران فنر البته حق داشتند که شگفت زده شوند و مدام بگویند «سعید معروف تا حالا کجا بود؟!». آن‌ها به دیدن این حجم از توانایی‌های فردی منحصربه فرد در یک پاسور والیبال عادت نداشتند؛ پاسوری که چندین امتیاز مستقیم را با جای خالی‌های هوشمندانه، دفاع و سرویس برای تیمش به دست آورد و حتی ابایی از زدن آبشار هم نداشت و در میان چشمان از حدقه بیرون زده بازیکنان حریف، توپ برگشت داده شده را یک ضرب، روی تور به امتیاز تبدیل کرد.

طارمی دست بردار نیست

تیم فوتبال پورتو یکشنبه شب در چارچوب هفته بیست و سوم لیگ پرتغال به مصاف موریرنسی رفت و با نتیجه ۱ بر ۰ پیروز شد. مهدی طارمی، مهاجم ایرانی پورتو، بر خلاف دیدار گذشته این تیم مقابل لاتزیو، در این دیدار در ترکیب اصلی تیمش بود. او در دقیقه ۴۰ و با فرار از سمت راست دفاع موریرنسی توپ را به اوانیلسون پاس داد و مهاجم برزیلی هم دروازه حریف را باز کرد. طارمی که تا دقیقه ۸۸ در زمین بود، به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد و جایزه خود را دریافت کرد. این نهمین پاس گل مهدی طارمی برای پورتو در فصل اخیر لیگ پرتغال است. او همچنین دوازده گل برای این تیم در این فصل زده است تا عملکرد درخشانش در جمع شاگردان کونسسائو ادامه دار باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->